lördag 8 januari 2011

Trött

Jag är trött. Kan sova hur länge som helst (om man bortser från kisspauserna), och när jag väl varit uppe ett tag så känner jag mig så trött att jag direkt börjar fundera på att ta mig en tupplur. Flört

Sammandragningar har jag varje dag. I bland gör de riktigt ont, men det ska ju vara normalt. Det finns nog ingen som säger att det är lätt att vara gravid. Flört Oftast får jag sammandragningarna då jag promenerar, stressar upp mig eller är riktigt trött. Värst är det då jag samtidigt får ont i ryggen. Man vet inte om man ska hålla händerna bak eller fram på kroppen för att stödja. 

Jag tycker att det blir mer och mer jobbigt att promenera och böja sig framåt. Hela magen tar emot och jag får svårt att andas, blir så himla andfådd! Det är tur att man har en karl som kan hjälpa till med avtagning/påtagning av skor... 

Jag har inte ont i svanskotan lika ofta nu längre, vilket känns helt underbart. Nu kan jag ta en promenad utan att det känns som att mittdelen av kroppen ska falla isär...

Jag har nu bestämt mig för att inte läsa nästa utbildning. Ska i stället satsa på att bli klar med resterande kurser från nuvarande utbildning samtidigt som jag tar ut föräldrapenning i förskott. Det blir mindre pengar, men det känns ändå fantastiskt bra! Jag har varit oerhört stressad över detta och det har inte alls känts bra. Det tar på kroppen, man känner att man inte orkar med lika mycket längre.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar